TechnoGym – Pedan

Pedan A/S er Danmarks førende leverandør af fitnessudstyr og har siden 1991 været enedistributør af Technogym til Danmark, Grønland og Færøerne. Med missionen om “at give så mange som muligt de bedste forudsætninger for at leve en aktiv og sund livsstil igennem motion,” har Pedan etableret sig som en pålidelig leverandør af kvalitetsfitnessudstyr siden virksomhedens grundlæggelse i 1974.

 

Udfordringen

Pedan ønskede at øge antallet af besøgende på webshoppen uden at øge omkostningerne markant. De havde behov for en strategi, der kunne sikre maksimalt udbytte af klikbudgettet, samtidig med at kvaliteten af trafikken opretholdtes. Deres mål var at reducere de gennemsnitlige omkostninger per klik og konvertering samt øge deres ROAS.

Målsætninger

  • Reduktion af CPC og omkostninger pr. konvertering
  • Øget ROAS og interaktionsrate
  • Vækst i omsætningen via webshoppen

Løsning

KompetenceKanalen fokuserede på omkostningsminimering som første skridt i samarbejdet med Pedan A/S. For at opnå dette blev målgruppen og eksponeringsstrategien nøje defineret, så de rette kunder blev nået til den lavest mulige pris. Dette blev efterfulgt af en målrettet Ads- og SOME-strategi, som drev relevant trafik til landingssider med høj konverteringsrate.

Med denne fokuserede tilgang faldt klikpriserne markant, hvilket frigav midler til yderligere eksponering og nye initiativer. Den omkostningsminimerende strategi har styrket Pedan A/S’ digitale markedsføringsgrundlag, hvilket gør fremtidig vækst gennem online kanaler mere rentabel og bæredygtig.

 

i ROAS
+ 0 %
i omsætning
+ 0 %
Reducering i pris pr. konvertering
+ 0 %
Interaktionsrate
+ 0 %

“Det er imponerende hvor meget vi har rykket os, og det havde ikke været muligt uden den professionelle og innovative sparring fra KompetenceKanalen. Hermed min største anbefaling til KompetenceKanalen.”

Søren Pedersen, Ejer af Pedan A/S

Skal du være vores næste succescase?

BOOK ET

UFORPLIGTENDE

MØDE I DAG